De prijs wordt telkens uitgereikt tijdens de Jaarlijkse Bijeenkomst in november. De genomineerden worden vooraf in de Nieuwsbrief bekendgemaakt.
Anne-Li Demonie ontving in 2023 de Scriptieprijs van de Gentse Germanisten voor haar masterproef The Morphosyntax of Dutch Verbalisations.
Towards a derivation of ont-prefixed verbs. De tweede prijs werd ex aequo toegekend aan Emma Maes (voor haar scriptie Focus on feedback) en Laura De Baeremaeker
(thema Sprĺkutbyte och individuella skillnader).
De Scriptieprijs van de Gentse Germanisten werd in 2022 toegekend aan Caroline Baetens voor haar scriptie:
Spectaculair eenvoudig: Neoclassicistische aanpassingen in de zeventiende- en achttiende-eeuwse bijbelspelen van de Zuid-Nederlandse rederijkers en jezuďeten. De tweede en derde prijs
gingen naar Lander Kesteloot (voor zijn masterproef over Couperus) en naar Nina Allaert (voor haar werk over Wedekind).
Door de corona-omstandigheden en het ontbreken van de normale fysieke bijeenkomsten, werd er in 2020 en 2021 geen scriptieprijs uitgereikt.
De Scriptieprijs van de Gentse Germanisten werd in 2019 toegekend aan Anouk Robbeets voor haar scriptie:
"Re-Presenting Power: A Revisionary Perspective on Representational Politics and Images of Power in Hilary Mantel's 'Wolf Hall' and 'Bring Up the Bodies' ". De tweede prijs werd gedeeld door Fauve Vandenberghe, Elena Van Meirvenne en Vanessa Van Puyvelde.
De Scriptieprijs van de Gentse Germanisten werd in 2018 toegekend aan Pieter Coorevits voor zijn scriptie:
"Als je 't leuk vond, vergeet je dan zeker niet te abonneren". Een onderzoek naar het gebruik van de persoonlijke voornaamwoorden van de tweede persoon bij Vlaamse youtubers en vloggers".
De Scriptieprijs van de Gentse Germanisten werd in 2017 toegekend aan Tine Kempenaers voor haar scriptie:
Love or Death? The Representation of Desire in Richard Siken's 'Crush'.
De Scriptieprijs van de Gentse Germanisten werd in 2016 toegekend aan Line Mertens voor haar scriptie: The micropress movement.
De Scriptieprijs van de Gentse Germanisten werd in 2015 toegekend aan Jana Blondeel voor haar scriptie: Superstimmung oder super Stimmung? Eine korpusbasierte Analyse zum Gebrauch von Substantiven und Fügungen mit super. De tweede en de derde prijs gingen respectievelijk naar Hilde De Vaere en Arne Dhondt.
De Scriptieprijs van de Gentse Germanisten werd in 2014 toegekend aan Joy Vanbesien voor haar scriptie over Shakespeare's Cymbeline.
De Herman Uyttersprot-scriptieprijs 2010 werd toegekend aan Mathieu Berteloot voor zijn studie: Dubbelt objekt eller objekt plus bundet adverbial? Konstruktionsvalet i svenskan.
De Herman Uyttersprot-scriptieprijs 2009 werd toegekend aan Maaike Van Liefde (Duitse letterkunde).
De Herman Uyttersprot-scriptieprijs 2008 werd toegekend aan Laura Vandewynckel (Algemene Taalwetenschap).
De Herman Uyttersprot-scriptieprijs 2007 werd toegekend aan Marjan Vanhaelen (Engelse letterkunde). (zie Archief).
De Herman Uyttersprot-scriptieprijs 2006 werd toegekend aan Maarten De Backer (Algemene Taalwetenschap. (zie Archief).